Víkendový rozhovor - Nicole Dostálová

19.01.2018 15:15

První lednový rozhovor Vám svojí atmosférou určitě rozzáří studené zimní dny! Přeneseme se totiž na prosluněné beach volejbalové kurty za nadějnou českou hráčkou Nicole Dostálovou. Co myslíte - stydí se akademická mistryně České republiky pro rok 2016 a 2017 v plavkách na kurtu, smí jíst sladkosti na kila a těší se na každý nový den? Čtěte a dozvíte se :)

1.   Dobrý den, Nicole. Jak jste se měla o Vánocích?

Dobrý den, o Vánocích jsem si užívala 3 dny úplného volna, což znamená i jídla, cukroví a spánku. Teď už mám opět tréninky, ale i tak si to užívám - moc mě baví mít opět svůj režim.

2.     Už jsme měli rozhovor s více sportovci, ale vy jste první, kdo se věnuje sportu téměř na plný úvazek. Prozraďte prosím našim čtenářům něco o sobě! Kolik je Vám let, odkud jste, jaký sport děláte a jak moc zdravě žijete :)?

Je mi 22 let, jsem studentkou sportovní školy v Praze, odkud i pocházím. Od 15 let se věnuji plážovému volejbalu a o zdravou nebo řekněme vyváženou stravu se zajímám od svých 19 let.

3.     Beach volejbal dnes zažívá obrovskou vlnu popularity, proč si myslíte, že tomu tak je? A proč u Vás vyhrál právě tento sport?

Ano, tento sport začal být u nás populární po olympijských hrách v Londýně, kdy náš ženský pár dosáhl skvělého 5. místa. Když vidíte dvě krásné ženy – parťačky - na kurtu, jak se radují z uhraných bodů, k tomu v plavkách, komu by se tento sport nelíbil? Myslím, že opravdu především díky tomu se u dětí zvedl výběr tohoto sportu a u mužů se zvedla sledovanost.

Já jsem se k plážovému volejbalu dostala úplnou náhodou. Od svých tří let jsem dělala krasobruslení, takže jsem už jako malá holka věděla, co znamená dřít a dávat sportu opravdu vše. Po zranění jsem se však bohužel nedokázala na brusle vrátit. Během rehabilitace u Máchova jezera jsem ale uviděla partičku kluků, jak hrají beachvolleyball, což se mi hrozně líbilo. Chápete - léto, pláž, sluníčko, plavky… :-) Zeptala jsem se jich, kde trénují a oni, že v Beachklubu Pankrác. Hned v srpnu jsem v tomto klubu pak byla na náboru a trénuji tam dodnes.

4.     Především muži otevřeně přiznávají, že se na beach volejbalistky jednoduše hezky kouká. Není Vám to někdy nepříjemné, nemáte pocit, že lidé víc sledují vaše tělo než to, jak hrajete? Řeší ženy ve vašem sportu postavu víc než ostatní, aby byly celoročně „vysekané“ :)?

Tak všem je asi jasné, že muži se rádi dívají na ženy v plavkách, a ještě k tomu při sportu. Já osobně to ale vůbec neřeším - když se cítím dobře ve svém těle já, moc mě nezajímá, co říkají ostatní. Ať je každá holka jaká chce, hlavně když se cítí dobře. Nakonec stejně nejvíce záleží na výkonu. Jinak postava se v beach volejbale asi řeší více než dříve, ale nemyslím si, že v jiných sportech je to jiné. Více než postava, se stále řeší hlavně zdravá strava.

5.     Pokud jde konkrétně o Vás – máte obrovský energetický výdej, máte také obrovský příjem :-)? Musíte mít individuální stravovací plán nebo jíte cokoli Vám chutná? Je nějaké jídlo, které si neumíte odepřít, ač byste měla?

Ano, mám většinou dvoufázové tréninky. Příjem už teď velký mám, ale musím říct, že ještě nedávno mi dělalo problém všechno potřebné jídlo ujíst. Stále jsem říkala, že je toho prostě moc! Ale všechno jde, když se chce :-)

Individuální stravovací plán nemám – bohužel ani ale nemůžu tvrdit, že jím vždy to, na co mám chuť. Za poslední půlrok jsem se konečně naučila jíst celkem vyváženě, jsem ale velký milovník čokolády.

6.     Víme, že milujete také naše oříšková másla – jak je to s jejich konzumací a obecně s tuky u vrcholových sportovců? Někdo je striktně omezuje a „jede“ hlavně na sacharidech, někdo se dokáže připravit i na nízkosacharidové dietě. Co více vyhovuje Vám?

Mně vyhovuje kompromis mezi těmito „metodami“ stravování - tedy zdravá strava s vyváženým poměrem makroživin. Tělo si pak může vzít energii a to, co potřebuje, z více zdrojů.  

Vaše oříšková másla si dávám hlavně k snídani, ale přiznám se, že občas se neubráním a padne něco málo i večer, když přijdu z tréninku. I když vím, že bych neměla. 

Jinak momentálně mi nejvíce chutná máslíčko makovo-kokosové! Jedno mi vydrží cca. na týden - mažu ho ráno na fit chlebík, přidávám do pohankové kaše, no prostě ho cpu všude kde se dá :)

7.     Dělat sport na nejvyšší úrovni vyžaduje velkou dřinu a disciplínu. Co Vám dává motivaci do dalších tvrdých tréninků? Umíte si představit, že se budete beachem jednou opravdu živit? Nebo vidíte svou budoucnost někde úplně jinde?

Přesně tak, vyžaduje to hlavně velkou disciplínu, které jsem se naučila už jako malá. Motivací je pro mě každý povedený balón nebo pochvala od trenéra.  Musíte taky umět přijmout, že „každý den není posvícení“ - pokud to nevzdáte, právě tyhle dny vás posunou dále.

Upřímně, zatím si neumím představit, že bych se tímto sportem jako aktivní hráčka živila, i když je to samozřejmě snem každého sportovce. Svoji budoucnost vidím v oblasti sportu, ale jaká přesně bude, to se ještě uvidí.

8.     Na závěr - na co se momentálně nejvíc těšíte? A je něco, co byste chtěla vzkázat našim čtenářům a zákazníkům?

Aktuálně se těším na každý nový tréninkový den, protože mám jak nového kondičního trenéra, tak nového trenéra beachvolleyballu. Je to něco nového, na co se neskutečně každý den těším, už když se probudím :-)

Jinak chci všem popřát úspěšný rok 2018, hlavně hodně zdraví a úsměv na tváři! Mějte radost z malých věcí a děkuji za rozhovor :-)

Děkuji za rozhovor a přeji hodně sil a úspěchů!

 

Zaujal Vás náš rozhovor? Rádi si popovídáme i s Vámi! Napište nám na nutspread@nutspread.cz a určitě se domluvíme :)

 

 

 

 

Zpět